- Strona główna
- Blog AgendaPro
- Jak sprawić, by Twoi klienci nie ...
Odwołania w ostatniej chwili to problem, z którym musi sobie radzić każdy salon i spa. Za każdym razem, gdy klient nie pojawia się na umówionej wizycie, osoby pracujące w salonach tracą czas, a co gorsza, biznes traci pieniądze.
A nawet jeśli nie da się go całkowicie uniknąć, zawsze można coś z nim zrobić. Dlatego tutaj jest jak uniknąć anulowania swoich klientów w ostatniej chwili.
1. Wysyłanie przypomnień
Klienci mogą nie pamiętać dokładnego dnia lub godziny wizyty, a niektórzy mogą nawet zapomnieć, że byli umówieni w salonie w ogóle. Co więcej, realistycznie rzecz biorąc, osoba, która dokonała rezerwacji z miesięcznym wyprzedzeniem, prawdopodobnie zapomni o niej całkowicie w ciągu tygodnia.
Aby uniknąć anulowania czasu, możesz wysłać przypomnienia na kilka dni lub godzin przed wizytą. Tego typu strategia jest bardzo przydatna, zarówno dla Twoich klientów, jak i dla Ciebie. Będą mogli potwierdzić swoje harmonogramy, aby mogli dostać się do salonu na czas, a w przypadku, gdy anulują, można zadbać o wypełnienie tego slotu z kimś innym.
Jeśli korzystasz z oprogramowania do zarządzania rezerwacjami w salonie, możesz - między innymi - zautomatyzować wysyłanie przypomnień. Dzięki temu z pewnością zwiększysz wskaźnik umawiania spotkań i produktywność w swoim salonie, salonie fryzjerskim lub spa.
Inną opcją jest przejrzenie agendy swojego salonu i wysłanie SMS-a do każdego z klientów. Chociaż zajmuje to więcej czasu i wymaga osoby do wysyłania wiadomości, pomoże Ci to uniknąć odwołań w ostatniej chwili.
2) System potwierdzania rezerwacji
Przypomnienia możesz uzupełnić o system, w którym klient może potwierdzić, czy będzie uczestniczył w spotkaniu o swojej porze. Jest kilka sposobów, aby zrobić to skutecznie.
Jednym z nich jest postawienie na zintegrowane oprogramowanie do zarządzania. Tego typu rozwiązanie - takie jak AgendaPro - pozwala Twoim klientom potwierdzać online, optymalizując ich czas, Twój i Twoich pracowników. Automatyzacja tego procesu to dobry sposób na maksymalne wykorzystanie posiadanych zasobów.
W przeciwnym razie osoba pracująca w recepcji Twojego salonu może być odpowiedzialna za dokonywanie potwierdzeń dnia poprzez rozmowę telefoniczną, poświęcając kilka minut na skontaktowanie się z każdym i potwierdzenie, czy pojawi się w oczekiwanym czasie.
3. Polityka w zakresie anulowania i/lub opóźnienia
Jeśli mimo przypomnień i potwierdzeń są osoby, które po prostu nie pojawiają się na umówionym spotkaniu, czas zastosować bardziej stanowcze środki.
Wiele salonów i spa zdecydowało się na naliczanie swoim klientom kary, jeśli nie pojawią się na umówionych spotkaniach lub pojawią się zbyt późno. Niektórzy decydują się na opłatę stałą, inni zaś pobierają procent od usługi. Tak czy inaczej, konieczne jest ustalenie, jaki jest dopuszczalny okres opóźnienia i od której minuty powinna być naliczana kara.
Należy pamiętać, że ludzie nie zawsze dobrze reagują na takie środki. Dlatego - jeśli zamierzasz wdrożyć system kar za spóźnienia - upewnij się, że wyświetlisz te zasady na swojej stronie internetowej i poinformujesz o nich każdego klienta w momencie dokonywania rezerwacji.
Choć zawsze znajdą się tacy, którzy się spóźnią, odwołają lub po prostu nie pojawią się na umówionym spotkaniu, dzięki wskazówkom, które właśnie przejrzeliśmy, możesz zmniejszyć ten czynnik i uniknąć odwołań w ostatniej chwili. Jak radzisz sobie z takimi sytuacjami?
Powiązane artykuły:
1. Profesjonalne salony fryzjerskie i koloryzacji włosów.
2. Trendy w dziedzinie paznokci
3. Jak CRM może usprawnić zarządzanie Twoim salonem.