- Strona główna
- Blog AgendaPro Beauty
- 10 pomysłów, aby zacząć planować klientów jak ...
Dla stylistów pracujących niezależnie - i na rynku, gdzie konkurencja jest ostra - dobry pomysł może być bardzo potrzebnym wyróżnikiem, który pozwoli przebić się przez konkurencję. Strategie, aby wyróżnić się i zacząć rezerwować klientów mogą być małymi szczegółami, ale suma ich wszystkich doprowadzi do klientów dla Ciebie jako niezależnego stylisty.
Salon czy spa to nie jedyna droga dla specjalistów od urody. Samodzielność może być dobrym sposobem na rozwój kariery i przebicie się przez ostrą konkurencję. W tym sensie pozycjonowanie się wśród swojej grupy docelowej i zdobywanie klientów jako stylista freelancer jest celem całkowicie osiągalnym. Jak? Oprócz wytrwałości i kreatywności powinieneś dodać kilka wskazówek, które - zastosowane w pełni - znacznie Ci pomogą. Zwróć uwagę:
1.- Sieci społeczne
To jest, być może, punkt wyjścia na Twojej drodze jako freelancera. Obecnie sieci społeczne są najlepszym sposobem na dotarcie do grupy docelowej, ponieważ różne platformy pozwalają nam na bezpośredni kontakt z nimi, będąc w stanie szczegółowo segmentować, do kogo chcemy dotrzeć.
Jeśli Twoi odbiorcy są na portalach społecznościowych, Ty też powinieneś być. Na przykład fan page na Facebooku pozwoli Ci na bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, a dzięki kontu na Instagramie możesz pochwalić się swoimi najlepszymi pracami. Dziś te platformy są głównym punktem kontaktu z Twoją grupą docelową.
2.- Nagraj swoje najlepsze kreacje
Rób zdjęcia fryzur lub klientów zadowolonych z Twojej pracy i wykorzystaj platformy cyfrowe do ich udostępniania. Możesz też mieć widoczne zapisy w punkcie opieki, dzięki czemu Twoja klientela będzie mogła zobaczyć przykłady Twoich kreacji.
3.- Tworzenie wysokiej jakości treści
Inną dobrą alternatywą jest posiadanie strony internetowej lub bloga, gdzie można dzielić się poradami lub zaleceniami związanymi z daną dziedziną, wysokiej jakości treści mogą oznaczać, że wielu klientów zaczyna cenić i stale odwiedzać Twoją stronę, a następnie mogą stać się klientami.
4.- Harmonogram godzin pracy online
Gorączkowy świat, w którym żyjemy na co dzień, wymaga natychmiastowych, błyskawicznych rozwiązań. W tym sensie poleganie na zintegrowanych systemach zarządzania odbieraniem godzin może być doskonałym elementem różnicującym. Dzięki temu sami klienci mogą sprawdzić dostępność i wziąć taki czas, jaki im najbardziej odpowiada. W ten sposób jesteś uwolniony od tej procedury i twoi klienci są wolni, aby zaplanować, kiedy chcą.
5.- Zbuduj lojalność wśród swoich pierwszych gości
Jako freelancer musisz zbudować portfolio stałych klientów, a zrobisz to budując lojalność z tymi, którzy przychodzą do Ciebie po raz pierwszy. Istnieje kilka sposobów, aby to osiągnąć, a kiedy już to zrobisz, będziesz mógł pracować w oparciu o lojalną publiczność, która zapewni ci stabilność i projekcję.
6.- Mianowania średnio- i długoterminowe
Dobrym sposobem na pozyskanie klientów jako stylista freelancer jest zarządzanie agendą przyszłości, czyli zachęcanie swoich klientów do rezerwowania terminów w późniejszym czasie. W ten sposób zabezpieczają oni swój czas spotkania, a Ty możesz zasilić swój harmonogram, zwiększając produktywność i maksymalizując zasoby.
7.- Oferty i promocje
Gdy zaczynasz swoją podróż jako niezależny stylista, oferowanie specjalnych zniżek i ofert może pomóc Ci przyciągnąć klientów i zbudować z nimi relację, która pozwoli Ci w przyszłości zarządzać dobrym portfolio lojalnych klientów.
8.- Terminy specjalne
Sprawianie, że Twoi klienci czują się naprawdę związani, to niezawodna strategia. Na przykład w dniu ich urodzin możesz zaoferować im specjalne rabaty lub usługi dodatkowe. Podobnie rozważ daty uroczystości masowych - takich jak Boże Narodzenie czy Nowy Rok - aby promować swoją pracę. Z takimi szczegółami, kto nie chciałby do Ciebie wrócić?
9.- Wzmocnienie przekazu ustnego
Słowo z ust jest najlepszym sposobem na zdobycie klientów jako stylista freelance. Niech Twoi odbiorcy wiedzą, że jeśli polecą Cię swoim znajomym, to za każdą otrzymaną rekomendację otrzymają specjalne zniżki przy kolejnej wizycie.
10.- Biuletyny informacyjne
Wykorzystaj narzędzia cyfrowe i wysyłaj do swoich klientów newsletter, informując ich o nowościach i promocjach, które możesz mieć, lub również zawierając ciekawe treści do udostępnienia.
W przygodzie z niepodległością wskazówki takie jak te, które właśnie przeczytałeś, mają ogromną wartość. Podążaj za nimi i zwiększaj swoje strategie, aby zdobyć więcej klientów jako stylista freelance.
Powiązane artykuły:
- Różne kursy dla profesjonalnych stylistów
- 5 pomysłów na budowanie lojalności klientów w Twoim Spa