- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Przykłady broszur i jak zrobić ...
Broszury nie tylko pozwalają pokazać swoją firmę, swoje produkty lub usługi, ale także swój cel, dlatego tutaj prezentujemy przykłady broszur, sklasyfikowane według formatu i ich zastosowania, a także szereg wskazówek, które pomogą Ci stworzyć jasne, zwięzłe broszury, tak aby Twoja wiadomość dotarła idealnie do grupy docelowej.
Poniżej sklasyfikujemy je według formatu i zastosowania oraz przedstawimy wiele przykładów, abyś mógł znaleźć inspirację dla broszur swojego ośrodka.
Przykłady broszur w zależności od ich formatu
Drzwi składane
Broszury te są wykorzystywane dość rzadko, ponieważ są nieco droższe od tradycyjnych projektów broszur. Dlatego też drukuje się je głównie w celach marketingowych wysokiej klasy. Broszura z drzwiami składanymi posiada większy panel, ukryty przez dwa krótsze panele, które działają jak rodzaj podwójnego otworu drzwiowego. Struktura może być 4-panelowa lub 8-panelowa, co zapewnia więcej miejsca na projekty graficzne, ilustracje, informacje i zdjęcia szczegółowo przedstawiające markowy produkt lub usługę.
Dyptyk
Jest to najczęściej stosowany typ broszury wśród firm. Powstaje on poprzez złożenie broszury (może być rozmiaru listowego lub mniejszego) na dwie równe połowy. Broszura ma cztery panele do wyświetlania informacji: przednią okładkę, tylną okładkę i dwa wewnętrzne panele. Tę broszurę można trzymać jak książkę i przewracać informacje. Ten typ broszury jest doskonały dla firm, które chcą reklamować różne produkty, może być również wykorzystany jako menu restauracji.
Trifold
Ta broszura jest dokładnie tym, co sugeruje nazwa, składa się z trzech złożonych paneli, które zapewniają wystarczająco dużo miejsca do wyświetlania informacji, może być również drukowana na 6 panelach. Można ją składać na wiele sposobów, aby zoptymalizować jej funkcjonalność. Poziome fałdy dla szerszych, ale krótszych paneli. Pionowe fałdy dla węższych, ale wyższych paneli.
Z-fold
Ta broszura jest składana w kształcie zygzaka "Z", jak mini akordeon. Broszura ma w sumie sześć paneli (tak jak może mieć tri-fold, ale sposób składania jest tym, co ją wyróżnia). Oferuje dużo miejsca do wyświetlania skupionych na obrazie projektów graficznych, które mogą rozciągać się od panelu do panelu. Ta broszura jest najlepiej używana do dużych grafik, map, menu żywności, szczegółów produktu lub dowolnego projektu z dużą ilością obrazów. Bardziej zaawansowana wersja tej broszury z większą ilością zygzakowatych zagięć nazywa się broszurą typu accordion fold.
Ulotki lub broszury
Ulotki to pojedyncze arkusze, drukowane w formacie literowym, które służą do masowej dystrybucji. Zazwyczaj są one drukowane na zwykłym papierze wysokiej jakości, co ułatwia ich dystrybucję do jak największej liczby osób. Dla świadomości marki ulotki te są doskonałym i najtańszym sposobem reklamy.
Flyers
Ulotki są podobne do ulotek, ale z bardzo małą ilością wydrukowanego na nich tekstu. Drukowane są na niedrogim papierze, w kształcie kwadratu lub prostokąta, idealne do masowej dystrybucji wraz z gazetami. Ulotki można wykorzystać do sprzedaży w sklepie, ofert, premiery nowego filmu, kuponu rabatowego, otwarcia nowego wydarzenia itp.
Plakat
Plakat to drukowana ulotka z projektami, na których wyświetlane są informacje, infografiki, zdjęcia itp. Plakat jest specjalnie zaprojektowany do umieszczenia na ścianie lub dowolnej pionowej powierzchni. Plakaty lub afisze są często wykorzystywane jako reklama lub promocja imprez, koncertów, filmów itp.
Więcej przykładów:
Przykłady ulotek według zastosowania
Tego typu broszury i ulotki są klasyfikowane w zależności od ich zastosowania lub zamiaru wymaganego przez firmę lub markę.
Broszury z odpowiedziami
Broszury i ulotki responsywne mają za zadanie odpowiedzieć klientowi na najczęściej zadawane pytania, zapytania i szczegóły dotyczące marki. Są one odpowiednie do marketingu w lokalnym biznesie, dla osób, które już wykazały zainteresowanie produktami, ale nie stały się konsumentami. Klienci ci szukają jedynie dodatkowych informacji o produkcie lub usłudze, aby potwierdzić swoją decyzję o zakupie. Dlatego celem tych broszur i ulotek jest raczej sprzedaż niż przyciąganie klientów.
Broszury weryfikacyjne
Broszury weryfikacyjne to ponadprogramowe broszury, które mogą przyciągnąć nowych klientów. Na przykład trzymanie ulotki w zasięgu ręki klientów w sklepie czy gabinecie sprawia, że ludzie wybierają jedną z nich i dowiadują się więcej o oferowanych przez Ciebie produktach i usługach. Okładka broszury weryfikacyjnej powinna mieć atrakcyjny projekt graficzny lub obraz, aby przyciągnąć uwagę klientów, w przeciwnym razie pozostanie niezauważona.
Direct mail
Aby przekazać więcej informacji o nowych produktach lub cechach firmy, broszury można wysłać pocztą tradycyjną (marketing bezpośredni) w kopercie, w której oprócz broszur znajduje się list marketingowy i dane firmy..
Jak zmienić broszurę w potężne narzędzie marketingowe?
Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami tutaj do projektowania broszury i będzie z powodzeniem dotrzeć do odbiorców docelowych.
Przegląd broszury
- Bądź strategiczny
Broszura, która zapewnia skuteczną komunikację nie jest dziełem przypadku, wymaga planowania i przemyślenia. Aby rozpocząć proces projektowania, należy zadać sobie pytanie: jak chcę, aby ludzie korzystali z broszury? Co chcę, aby zrobili po jej przeczytaniu? Co chcę, aby zapamiętali? Twoja broszura powinna mieć określony cel, albo:
- Informacyjny: do przekazania klientom, gdy pytają o Twoją firmę lub produkt.
- Uzupełnienie: do wręczania klientom po spotkaniu lub sprzedaży.
- Point-of-sale: dostępne dla klientów do przeczytania w poczekalni lub w kolejce.
- Direct mail: wysyłanie do potencjalnych klientów w ramach kampanii marketingu bezpośredniego.
- Wsparcie sprzedaży: pomoc w prezentacji lub sprzedaży.
- Skup się na swoich celach
Broszura, która ma zbyt wiele celów, np. sprzedaż ludziom firmy, sprzedaż ludziom produktów, opisywanie cech itp. wydaje się zagmatwana i będzie słabo zapamiętana. Wysyłanie zbyt wielu komunikatów to najpewniejsza droga do tego, by nie przekazać żadnego. Zamiast tego wybierz jeden cel, maksymalnie dwa dla swojej broszury.
- Określenie grupy docelowej
Dla kogo przeznaczona jest Twoja broszura? Jaki ton i styl przemówi do nich? Ważne jest, abyś wiedział, dla kogo piszesz, ponieważ musisz używać języka odpowiedniego dla twojej grupy docelowej i dać im dokładnie to, czego chcą się dowiedzieć. Jeśli, na przykład, broszura jest skierowana do millenialsów, wybierz jasne kolory i współczesne słownictwo, do którego mogą się odnieść.
Projekt broszury
- Nie rób tego zbyt cienko.
Stanowcza broszura równa się stanowczemu uściskowi dłoni; promuje pewność siebie i kompetencje. Waga, tekstura i ogólne wrażenie to jedne z pierwszych rzeczy, które ktoś zauważy w Twojej broszurze. Użyj wysokiej jakości papieru z błyszczącym wykończeniem, aby stworzyć broszurę, która się wyróżnia. Rozdawanie lub wysyłanie cienkich, felernych broszur będzie wskazywać, że włożyłeś mało uwagi, a nawet mniej wysiłku w rozwój swoich materiałów marketingowych.
- Wybierz wysokiej jakości grafikę
Nic tak nie utrudnia poważnego traktowania firmy jak używanie amatorskiej grafiki. Nadaj swojej broszurze profesjonalny charakter dzięki atrakcyjnym, wysokiej jakości zdjęciom i grafikom. Jeśli stać Cię na grafika, który pomoże Ci w projektowaniu, to najlepiej. Jeśli nie możesz sobie na niego pozwolić w tej chwili, będziesz chciał dużo ćwiczyć z narzędziami, które podamy ci w dalszej części artykułu, aż uzyskasz profesjonalne wykończenie.
- Mniej znaczy więcej
Zły lub przesadzony projekt może sprawić, że broszura będzie trudna do odczytania, a informacje trudne do uporządkowania. Pomóż swoim potencjalnym klientom dostrzec to, co ważne, poprzez ustrukturyzowanie informacji w czystym, zorganizowanym układzie, który nie przesadza z obrazami, grafikami, tekstem lub szczegółami. Dzięki wyważonym komponentom, możesz pomóc wyjaśnić swój przekaz i lepiej porozumieć się z czytelnikami.
- Nie łącz zbyt wielu czcionek
Obciążenie broszury zbyt dużą ilością czcionek spowoduje, że przekaz będzie chaotyczny. Trzymaj się jednej lub dwóch czcionek (najwyżej trzech), aby zachować przejrzystość treści. Przy wyborze czcionek należy kierować się prostotą: takie, które są przyjemne dla oka, nie utrudniają rozróżniania liter i nie są tak wymyślne lub kreatywne, że rozpraszają czytelnika. Przykład: Arial.
- Bądź selektywny z kolorami
Podobnie jak łączenie zbyt wielu grafik lub czcionek skomplikuje broszurę, tak samo nadużywanie kolorów może stworzyć nieprofesjonalny, trudny do zrozumienia i zagmatwany wygląd. Chociaż używanie kolorów jest dobre, staraj się trzymać dwóch lub trzech kolorów, najlepiej kolorów twojej marki, dla twojej broszury.
Zawartość broszury
- Napisz dobry tytuł
Tytuł powinien znaleźć się na okładce broszury i zawsze powinien zawierać zainteresowania i dostrzegane problemy docelowej grupy odbiorców. W ślad za tym powinny iść rozwiązania, które może zapewnić Twoja firma. Wielu właścicieli firm błędnie rozpoczyna swoją broszurę od informacji kontaktowych firmy, ale wiesz, że powinieneś mieć tytuł, który mówi coś znaczącego dla czytelników.
- Nie pisz za dużo
Prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach nikt nie czyta dużych ilości tekstu w broszurze. Zbyt wiele słów jest niepożądane, jeśli weźmiemy pod uwagę krótki czas koncentracji uwagi i szybkie tempo życia, które ludzie mają w dzisiejszych czasach. Skup się na tym, co interesuje Twoich docelowych odbiorców w zwięzły sposób, a oni dokładnie zrozumieją, co możesz im zaoferować i jak to zrobisz. Nie wypełniaj swoich broszur nieistotnymi informacjami.
- Nie bądź zbyt techniczny
Pamiętaj, że to broszura, a nie instrukcja obsługi, więc nie podawaj szczegółowych instrukcji w wysoce technicznym języku, jak w podręczniku. Unikaj używania technicznych lub bardzo rzadkich słów, których czytelnicy będą musieli szukać w słowniku. Wyraźne mówienie jest najlepszym sposobem na przekazanie informacji potencjalnemu klientowi.
- Pamiętaj o podstawach
W swojej broszurze powinieneś zawrzeć informacje kontaktowe, takie jak nazwa firmy, numery telefonów, media społecznościowe, e-maile, swoje logo i slogan. Również w przypadku nagłówka i informacji, które udostępniasz w broszurze, nie zapomnij użyć krótkich i łatwych do odczytania akapitów, aby zapewnić czytelnikowi jasność. Dodaj zdjęcia swoich produktów i usług, aby nadać broszurze przyciągający wzrok charakter.
- Zamieść wezwanie do działania
Twoje wezwanie do działania powinno uczynić go łatwym i atrakcyjnym dla czytelnika, aby osiągnąć swoje cele, niezależnie od tego, czy wezwanie do działania jest do umówienia się na spotkanie, odwiedzenia strony internetowej lub złożenia zamówienia, zawsze powinieneś zawrzeć je w swoich broszurach. Nie można zakładać, że ponieważ czytają dobrze opracowaną broszurę, wybiegną i zadzwonią do Ciebie, musisz zawrzeć wezwanie do działania, które jest dodatkowym impulsem, który sprawi, że wielu czytelników będzie działać.
Jak samodzielnie zaprojektować broszurę
Jak już mówiliśmy, najlepiej zlecić zaprojektowanie broszury grafikowi, ale jeśli w tej chwili nie możesz sobie pozwolić na taką inwestycję, możemy polecić program do projektowania, który jest bardzo prosty w obsłudze: Canva. Platforma ta przynosi gotowe broszury, więc możesz wybrać tę, która najbardziej Ci się podoba i dostosować ją do swoich wymagań.
W tym samym duchu co Canva możesz skorzystać z Adobe Creative Cloud, który ma darmowy okres próbny.
A są też strony internetowe, które pozwalają na projektowanie broszur i wysyłanie ich do druku za ich pomocą, np. Poster My Wall.
Jeśli chodzi o zdjęcia, najbardziej pożądane byłoby, gdybyś mógł wynająć profesjonalnego fotografa, który wykonałby sesję zdjęciową na terenie Twojej firmy, z wybranymi przez Ciebie modelami, korzystającymi z Twoich produktów lub otrzymującymi usługę, ale jeśli nie jest to możliwe, wykorzystaj profesjonalne zdjęcia, które pobierzesz z darmowych banków, takich jak Pixabay czy Unsplash.
W odniesieniu do druku, dla profesjonalnego wykończenia, najlepiej wybrać drukarnię, która specjalizuje się w broszurach i materiałach reklamowych, a często można uzyskać lepsze ceny z tych drukarni niż z drukarki biurowej.
Niezależnie od wielkości firmy, zasobów finansowych czy projektowych, powyższe wskazówki i przykładowe broszury pomogą Ci stworzyć broszurę, która będzie reprezentować Twoją firmę, zrobi wrażenie na potencjalnych klientach i wezwie ich do działania.
Powiązane artykuły:
1) Jak zaistnieć w Google Maps i dlaczego jest to niezbędne?
2. 5 najlepszych praktyk usprawniających zarządzanie klientami.
3) Jak zarządzać finansami firmy w czasach kryzysu?