5 wskazówek dotyczących dobrego zarządzania mediami społecznościowymi w Twoim centrum medycznym

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Health
  3. 5 wskazówek dotyczących dobrego zarządzania sieciami społecznościowymi w ...

Jednym z najbardziej rozpowszechnionych błędnych przekonań jest myślenie, że obszar zdrowia nie potrzebuje marketingu, że słowo z ust do ust wystarczy, aby przyciągnąć nowych klientów do Twojego centrum medycznego, ponieważ mówimy Ci, że nic nie może być dalsze od prawdy. Nie ma znaczenia, czy klinika lub szpital jest mały, wszyscy specjaliści muszą być widoczni, rozpoznawalni, a przede wszystkim, aby publiczność wiedziała, że są przeszkoleni do świadczenia wysokiej jakości usług zdrowotnych.

Digital marketing to zastosowanie tradycyjnych strategii marketingowych realizowanych w mediach cyfrowych. Wszystkie techniki marketingowe przekładają się na świat online. Jesteśmy w erze Web 2.0 i co to oznacza? Oznacza to, że każdy ma możliwość pozyskiwania informacji i łatwego dzielenia się nimi poprzez sieci społecznościowe, komentarze na blogach, komunikatory internetowe i wszystkie nowe technologie, które pozwalają na błyskawiczną wymianę dźwięku, obrazu i zdjęć, co jeszcze niedawno było niemożliwe.

Znaczenie sieci społecznych

W środku tego scenariusza konieczne jest, aby centra medyczne dostosowały się do naszych czasów i sposobu, w jaki ludzie odnoszą się do siebie w dzisiejszych czasach i dotarły tam, gdzie są ich potencjalni klienci, a gdzie można ich znaleźć? W sieciach społecznych.

Czy wiesz, że 23% użytkowników Facebooka loguje się na nim 5 razy dziennie? Ludzie korzystają z mediów społecznościowych w wolnym czasie i przez dłuższy okres czasu.

Nie ma znaczenia, czy myślisz, że masz dużo pacjentów, poza twoim centrum medycznym jest znacznie więcej osób, które potrzebują usług, które oferujesz i do których możesz dotrzeć, jeśli masz dobrą strategię marketingu cyfrowego, a konkretnie strategię mediów społecznościowych.

Oprócz przyciągnięcia uwagi nowych pacjentów, Twoja obecność cyfrowa pomoże również zbudować lojalność tych, którzy już Ci zaufali, ponieważ poczują się bliżej Ciebie, zwłaszcza jeśli chodzi o tak delikatne kwestie jak zdrowie.

5 taktyk na efektywne wykorzystanie sieci społecznościowych

  1. Treść jest królem. Nie ma lepszego sposobu na promowanie się w mediach społecznościowych i zdobywanie jakościowych followersów niż generowanie specjalistycznych treści. Musisz wykorzystać fakt, że w dziedzinie zdrowia nie ma zbyt wielu specjalistycznych materiałów rozpowszechnianych za pośrednictwem mediów społecznościowych, dlatego tworząc wartościowe treści pamiętając o tematach, które interesują Twoich odbiorców możesz wyróżnić się w oceanie informacji, jakim stał się internet i przyciągnąć potencjalnych klientów, którzy najpierw staną się lojalnymi odbiorcami na portalach społecznościowych, a następnie mogą stać się pacjentami Twojego centrum medycznego.

  2. Twórz treści w różnych formatach. Media społecznościowe oferują dużą elastyczność, jeśli chodzi o format, w jakim można wyrazić swoją wiadomość. Nie zawsze muszą to być artykuły pisane, możesz udostępniać filmy, zdjęcia, grafiki, infografiki czy audycje pełne wysoko wartościowej treści.

  3. Prowadzić bloga na swojej stronie internetowej. Bardzo ważne jest, abyś mógł mieć własną przestrzeń w sieci, w której możesz dzielić się treściami bez konieczności polegania na osobach trzecich (sieci społecznościowe). Wyobraź sobie, że pewnego dnia Facebook, Instagram czy Twitter decydują się na zamknięcie tych serwisów społecznościowych, co stałoby się z Twoimi treściami? Najprawdopodobniej byś go stracił. Jeśli jednak masz własny blog w ramach strony internetowej centrum medycznego, zawsze będziesz miał kontrolę nad generowanymi wiadomościami i użyjesz mediów społecznościowych jako sposobu na napędzenie ruchu do swojej witryny, a nie jako jedynego środka komunikacji.

  4. Twórz treści rozwiązujące problemy dla swoich odbiorców. Ważnym elementem tworzenia wartościowych treści jest poznanie oczekiwań i potrzeb odbiorców, a gdy już wiesz, czego potrzebują, powinieneś tworzyć komunikaty, które rozwiązują te problemy. W ten sposób budujesz zaufanie ze swoimi odbiorcami i masz większe szanse na to, że Twoje treści będą udostępniane i pójdą wirusowo, dzięki czemu obecność Twojej marki dotrze do szerszego grona odbiorców niż tylko Twoi zwolennicy. Przykładem może być tworzenie komunikatów z poradami, jak chronić skórę przed słońcem w sezonie letnim.

  5. Współpracuj z innymi specjalistami. Dzielenie się swoją wiedzą na portalach społecznościowych innych doświadczonych pracowników służby zdrowia jest dobre dla obu stron. Z jednej strony przyczyniasz się do polepszenia merytorycznej zawartości swoich kolegów, z drugiej strony dotrzesz do innych pacjentów, a także będziesz rozpoznawany i polecany jako profesjonalista.

Przy dużej liczbie pacjentów przychodzących za pośrednictwem mediów cyfrowych, ważne jest, abyś utrzymywał swoje centrum medyczne w dobrej organizacji. W link można zapoznać się z kilkoma wskazówkami dotyczącymi zarządzania i automatyzacji zadań centrum medycznego.

Czy artykuł okazał się przydatny? Zostaw nam komentarz na jego temat i nie zapomnij podzielić się nim poprzez swoje sieci społecznościowe za pomocą przycisków Facebook i Twitter poniżej.


Komentarze (0)

O serwisie

Obszerna wiedza związana z męską pielęgnacją twarzy

Jakich produktów używać do codziennego golenia?
Jak bezpiecznie się golić?
Jakie błędy popełniamy podczas golenia się?

Zadbaj o siebie razem z nami

 

Kontakt

kontakt@szefwszystkichszefow.pl

Galeria