Jak zrobić stronę internetową dla gabinetów lekarskich

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Health
  3. Jak zrobić stronę internetową dla ...

Strony internetowe są podstawowym narzędziem, jeśli chodzi o promowanie swojej praktyki medycznej, ale rozpoczęcie tworzenia własnych może brzmieć skomplikowanie na początku.

W tym artykule porozmawiamy o platformy, które możesz wykorzystać, struktura, którą powinieneś rozważyć i jak reklamować się do swojej społeczności poprzez stronę internetową praktyki medycznej.

Rodzaje stron internetowych

Aby określić, jakiego typu strony internetowej potrzebujesz dla swojego biznesu, musisz zastanowić się, jakie działania podejmą Twoi użytkownicy na Twojej stronie. Istnieje kilka rodzajów stron internetowych i każdy z nich odpowiada na konkretne potrzeby.

  • Strony dynamiczne: Jest to typ strony polecany dla firm, które muszą dokonywać rezerwacji lub umawiać się na spotkania. W przypadku gabinetu lekarskiego byłaby to idealna opcja, jednak należy wziąć pod uwagę, że tego typu strona wymaga programowania i większej wiedzy technicznej do jej opracowania.

  • Landing pages: To prosta opcja często wykorzystywana w kampaniach reklamowych. Struktura to prosta strona zawierająca wszystkie istotne dla użytkownika informacje. Możesz rozważyć tę opcję, aby rozpowszechnić lokalizację swojej siedziby, swoje usługi i informacje kontaktowe. Należy pamiętać, że przy tego typu stronie użytkownicy nie będą mogli umawiać się na spotkania ani wchodzić w interakcję z treścią.

  • Blog: Bl ogi są nieco bardziej kompletne niż landing pages, ale skupiają się na ciągłym tworzeniu treści. Może to być alternatywa w przypadku, gdy w swoim lokalu masz artykuły dotyczące zdrowia i oferowanych usług. Można to wykorzystać jako narzędzie do promowania swoich usług i choć można zostawić dane kontaktowe w zakładce, to klienci nie będą mogli umawiać się na spotkania za pośrednictwem bloga.

Kiedy już zdecydujesz, która opcja jest najlepsza dla Twojego biznesu, powinieneś zacząć zastanawiać się nad strukturą strony i treścią, którą powinna zawierać.

Struktura i treść

Dla tego procesu ważne jest, abyś poszukał referencji, zastanowił się, jakie sekcje mają inne strony internetowe i jak dostosowują się do Twojego biznesu. Postaw się w roli konsumenta i zadaj sobie pytanie, jakie informacje chciałbym znaleźć?

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś mieć jest nagłówek. Jest to górna sekcja strony internetowej, to tutaj zazwyczaj znajduje się logo firmy, pozostałe sekcje strony, a czasem opcja wyszukiwania konkretnych treści. W tej części powinieneś zadbać o identyfikację swojej firmy, umieścić nazwę, hasło i logo. Dzięki temu użytkownicy będą mogli rozpoznać Twoją markę od pierwszej chwili, gdy otworzą stronę internetową.

Po nagłówku następuje ciało strony. To część, w której opracujesz treść każdej sekcji, niezależnie od tego, czy będzie to opis Twoich usług, artykuł związany z Twoją branżą czy wyjaśnienie historii Twojej marki. Ważne jest, aby tej części towarzyszyły obrazy i środki graficzne, które utrzymują uwagę czytelnika.

W ostatniej części strony lub stopce ważne jest, aby podkreślić nazwę firmy, jej adres, dane kontaktowe i zrobić hiperłącze do sieci społecznościowych.

W odniesieniu do sekcji lub działów, których potrzebujesz na swojej stronie zawsze pamiętaj, że chcesz dać najlepsze doświadczenie użytkownika swoim klientom, więc konieczne jest, aby informacje były dobrze zidentyfikowane zgodnie z tematem, do którego należą. Kilka podstawowych sekcji to:

  • Home: W tej części zazwyczaj mówi się trochę o firmie, czym się zajmuje i przekierowuje do innych części strony.

  • Kontakt: Ta sekcja jest poświęcona oferowaniu kanałów obsługi klienta. Albo numery telefonów, e-maile lub sieci społecznościowe, do których mogą się udać, oprócz określenia siedziby lokalu w przypadku posiadania usług face-to-face.

  • Usługi: W tej sekcji możesz wyjaśnić wszystkie produkty i usługi, które oferujesz, podać krótkie wyjaśnienie każdego z nich, a nawet włączyć opcję zakupu lub rezerwacji terminu na tej samej stronie. Dzięki temu klienci będą mogli przeprowadzić operację w jednym miejscu, co zwiększy prawdopodobieństwo zakupu.

  • My: Treść ta jest bardzo często spotykana na stronach internetowych i służy do przedstawienia zespołu, który pracuje w danej firmie. Możesz też wykorzystać go do przekazania odrobiny informacji dotyczących historii i tła marki.

Jeśli już podjąłeś decyzję o uruchomieniu strony internetowej swojej praktyki medycznej, podamy Ci kilka rekomendacji przyjaznych dla początkujących platform, na których możesz rozpocząć tworzenie swojej strony.

Gdzie mogę stworzyć swoją stronę internetową?

  • Wix: Ta platforma do tworzenia stron internetowych jest prosta i przyjazna dla początkujących. Posiada wersję darmową, jednak aby mieć własną domenę kończącą się na .com trzeba będzie zapłacić. Możesz zbudować swoją witrynę od podstaw lub skorzystać z dostosowywanego szablonu oferowanego przez Wix. Tutaj możesz zrobić z bloga sklep internetowy i będziesz miał pomoc techniczną w tym procesie.

  • Weebly: Dzięki Weebly możesz stworzyć swoją stronę internetową dostosowaną do sektora biznesowego. Mają szeroki wybór szablonów, które możesz wykorzystać jako bazę i modyfikować po drodze. Mają dość prostą darmową wersję, a następnie płatne opcje z członkostwem od 5 dolarów miesięcznie do 25 dolarów miesięcznie.

  • Squarespace: Dzięki temu narzędziu możesz stworzyć wszystko - od sklepu internetowego po portfolio prac. Mają system abonamentowy, za który trzeba płacić rocznie. Jest to kompletne narzędzie z wieloma możliwościami dostosowywania i łatwe w użyciu dla początkujących.

Przykłady szablonów

Tworząc naszą stronę internetową dla gabinetów lekarskich będziemy musieli wybrać spośród wielu szablonów do naszego projektu. Proces ten może być nieco przytłaczający, jeśli nie wiemy, jakiego stylu szukamy. Pamiętaj, że szablony są tylko bazą, z której można czerpać inspiracje i że są w pełni modyfikowalne zgodnie z kolorystyką, typografią i logo Twojej firmy.

Możemy zdecydować się na bardziej firmową stronę internetową, która wzbudza zaufanie u naszych klientów. Niektóre z tych opcji wyglądają następująco:

Możemy zdecydować się na bardziej firmową stronę internetową, która wzbudza zaufanie u naszych klientów. Niektóre z tych opcji wyglądają tak:

Jeśli chcesz skupić swoją witrynę na sprzedaży swoich usług, możesz wybrać projekt strony, który jest nieco bardziej skoncentrowany na Twoich usługach i na prowadzeniu klientów do zakupu.

Możesz również rozważyć skupienie się na wizualnym przedstawieniu wyników swoich usług. Dzięki temu doświadczenie Twoich użytkowników będzie bardziej ukierunkowane na pragnienie, które chcą osiągnąć, przydatne dla chirurgów plastycznych, dentystów, specjalistów od estetyki.

Teraz zrobiłeś swoją stronę internetową i musisz zakomunikować swoim zwolennikom, że mogą umawiać się na spotkania, rezerwacje, zakupy i wszystko inne za pośrednictwem tego kanału.

Uruchomienie strony internetowej

Ważne jest, aby przed uruchomieniem zdecydować, co będzie główną platformą. Czy będą to Twoje media społecznościowe? Czy będzie to Twoja strona internetowa? To podstawowy krok, bo w zależności od odpowiedzi start będzie inny.

Jeśli platforma internetowa będzie od teraz najważniejsza pod względem strategii biznesowej, powinieneś przekierować tam wszystkie swoje treści z mediów społecznościowych. Podczas uruchomienia powinieneś przekazać swojej społeczności zalety tego narzędzia i wszystkie nowe informacje, które mogą tam znaleźć.

W przypadku, gdy zamierzasz wykorzystać swój portal jako uzupełnienie sieci społecznościowych, powinieneś skupić swoje wysiłki na kierowaniu ruchu do tych różnych kanałów. Można to osiągnąć poprzez powiązanie wszystkich swoich treści z sieciami społecznościowymi, jednak ta praktyka nie jest zalecana. W idealnej sytuacji powinieneś używać swoich mediów społecznościowych jako narzędzia wspierającego treść Twojej strony internetowej.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się skorzystać z platformy internetowej, zapłacić profesjonalistę lub spróbować zrobić to samemu, strona internetowa ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy. Otwiera drzwi do nowych klientów, partnerów i współpracowników, którzy są zainteresowani staniem się częścią Twojego biznesu. Na początku proces może wydawać się nieco skomplikowany, ale gwarantujemy, że w końcu wszystko się opłaci.

Powiązane artykuły:

  1. Co powinna mieć teczka klienta salonu kosmetycznego?
  2. Jak zarządzać salonem lub pracownią fryzjerską?
  3. Cele spa: korzyści poza relaksem

O serwisie

Obszerna wiedza związana z męską pielęgnacją twarzy

Jakich produktów używać do codziennego golenia?
Jak bezpiecznie się golić?
Jakie błędy popełniamy podczas golenia się?

Zadbaj o siebie razem z nami

 

Kontakt

kontakt@szefwszystkichszefow.pl

Galeria