- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Jak zdobyć zadowolonych klientów?
Nasze cele biznesowe są generalnie skupione na tym, aby sprzedawać więcej, mieć większy procent rynku i aby nasza marka była rozpoznawalna ponad konkurencją, ale czasami brakuje nam podstawowego narzędzia w tym procesie: zadowolonych klientów. Klient, który jest zadowolony z naszych produktów, usług i leczenia, to klient, który pomoże nam się rozwijać i osiągnąć te cele, na które czekamy.
Łatwo jest nie docenić zadowolonego klienta i założyć, że skoro dana osoba często wraca do naszego lokalu, to wszystkie jej potrzeby są zaspokojone. Są jednak przypadki, gdy mamy częstych klientów, którzy nie są lojalni wobec naszej firmy i jesteśmy po prostu ich opcją, podczas gdy oni dostają inną markę, którą bardziej lubią. Innymi słowy, potrzeba nieco więcej badań, jeśli chodzi o potwierdzenie, że nasi klienci są zadowoleni z naszych usług.
Jak rozpoznać zadowolonego klienta?
Przede wszystkim musimy określić, że klient, którego potrzeby są zaspokojone, to taki, który uważa, że świadczona usługa jest najwyższej jakości, niczego mu nie brakuje i nie zamieniłby naszego lokalu na inny. Zadowoleni klienci to ci, którzy polecają nasz lokal w gronie swoich znajomych oraz zostawiają dobre opinie na portalach społecznościowych.
Aby zmierzyć poziom zadowolenia wśród naszych klientów możemy wysyłać różnego rodzaju ankiety. Można to zrobić w lokalu, za pośrednictwem portali społecznościowych, a nawet drogą mailową. W zależności od obszaru, który chcesz ocenić, pytania będą inne. Dzięki nim możesz zbadać ogólny stan zadowolenia, ich stosunek do Twoich pracowników, jak bardzo są zadowoleni z Twoich usług i wiele więcej. Wyniki tego badania będą miały fundamentalne znaczenie dla określenia obszarów do poprawy w Twojej firmie.
Choć badania ankietowe są bardzo ważnym mechanizmem pozwalającym poznać nastawienie naszych konsumentów, istnieją inne narzędzia, z których możemy korzystać na co dzień. Skrzynka sugestii to anonimowy sposób, w jaki Twoi klienci mogą przesyłać Ci swoje skargi lub życzenia i jest dostępna dla konsumentów zawsze, gdy tego potrzebują.
W każdym przypadku oprogramowanie dostosowane do potrzeb firmy pozwala nie tylko na centralizację danych o klientach i generowanie na ich podstawie kampanii, ale także na wysyłanie ankiet satysfakcji i opracowywanie raportów na podstawie uzyskanych odpowiedzi. W ten sposób będziesz miał lepszy wgląd w wyniki swojej działalności, a co za tym idzie, będziesz mógł podejmować odpowiednie decyzje.
Korzyści z posiadania zadowolonej bazy klientów
Poza sprzedażą, którą możemy wygenerować z klientem, musimy myśleć o możliwościach potencjalnych klientów, które mamy, gdy nasi konsumenci polecają nasz sklep. Technika ta nazywana jest word of mouth i jest jednym z najskuteczniejszych mechanizmów reklamowych. Gdy będziemy mieli zadowolonych klientów, będą oni polecać nasz zakład w swoim kręgu społecznym, poszerzając tym samym grono naszych potencjalnych klientów. Im więcej osób uzna, że ich doświadczenie w naszej placówce było pozytywne, tym więcej rekomendacji otrzymamy.
Jeśli mamy wierną klientelę, która jest zadowolona z naszych usług, będziemy ich pierwszym wyborem. Jednak w każdej chwili może się to zmienić, dlatego tak ważne jest, aby z każdą wizytą wciąż podnosić standardy jakości. Dzięki dobrej obsłudze chcemy nawiązać z naszymi klientami relacje oparte na zaufaniu i abyśmy zawsze byli pierwszą firmą, o której myślą, gdy potrzebują określonych produktów lub zabiegów.
Ponadto posiadanie portfela klientów, którzy dobrze czują się w naszych usługach i którzy nam ufają, daje nam przestrzeń do rozwoju i odrobiny eksperymentów z nowymi produktami. Zaufanie do naszej marki sprawia, że łatwiej jest wprowadzić nowy przedmiot lub usługę, ponieważ nie będą się tak wahać przed jej wypróbowaniem, jak gdybyśmy byli nieznaną firmą.
Należy pamiętać, że sukces lub porażka naszego biznesu wynika z tego, jak traktujemy naszych klientów. Jeśli jesteśmy uczciwi, przyjaźni i słuchamy, czego potrzebują, odwdzięczą się tym samym. Jednak te lokale, które wierzą, że klienci są zastępowalni i że jeden zakup może być zastąpiony innym, nie będą budować prawdziwych relacji ze swoimi klientami i z czasem zobaczą tego konsekwencje.
Artykuły powiązane
1) Protokół obsługi klienta
2. Pytania do badania satysfakcji
3. Przykłady skarg i zażaleń klientów